Politika zasebnosti
DEL DOHODNINE ZA SKLAD
VRTCA POD GRADOM

Vrtec brez igrač

Vrtec brez igrač (marec 2021)
IZHODIŠČE:
Izboljšanje socialnih odnosov v heterogenem oddelku, spodbujanje pozitivnega sodelovanja, domišljije, iznajdljivosti, pogajanje, dogovarjanje, poslušanje, druženje, postavljanje meja posameznikov, samostojno reševanje konfliktov …

Vrtec brez igrač, 1.dan
Otroci so prihajali v spremenjeno igralnico, saj sem vse igrače umaknila in premaknila pohištvo. Dva otroka sta takoj pričela z zlaganjem stolov in blazin. Dogovorila sta se, da je to hiška. Med njima je tekel pogovor. Deček reče, da je kužek v vesolju, Deklica pa mu pove, da kužki ne morejo voziti rakete. Deček ji pove, da jo bo vozil človek. Pridruži se jima deček (s simbolom brglez), ki doda, da je carsko. Tudi deklica s simbolom šoja se nasmeje ob prihodu. Začne se igra pred zajtrkom. Po zajtrku se zberemo na jutranjem krogu, kjer se dogovorimo za pravila igre brez igrač. Vse zapišemo na magnetno tablo, otroci narišejo še simbolično.

Začne se igra!
Igre: obzidje in topovi, hiša, avto, ladja, obmetavanje z blazinami, mucke … Opazili sva, da je bilo več hrupa, saj je bilo več dogovarjanja, pogajanja. Nekateri so bili le opazovalci na začetku, potem pa so se pridružili k ostalim. Težave so nastajale, ko so se “borili” za glavno besedo. Prišlo je do užaljenosti, umika, dolgčasa. Igra je potekala eno uro. Po končani igri smo imeli sestanek in se pogovorili, kaj smo opazili pri igri.

Otroci so omenili hrup, fizično obračunavanje, ker ni bilo po “njeno”. Po malici smo odšli na igrišče in se igrali igro naših mamic “Mama koliko je ura?” Zelo so se zabavali in bili nasmejani. Ko smo končali smo šli na naš ovinek- na korenine in gozdiček, kjer je potekala igra brez igrač.

Vrtec brez igrač, 2.dan
Na jutranjem krogu smo se pogovarjali o “našem ” prazniku GREGORJEVO. Zapeli smo pesem So ptički se ženili in zaplesali. Pred igro smo obnovili pravila. Igra se je začela!
Prosili so naju, da obrneva vse mize. Po skupinicah so se sami razdelili in pričeli z različnimi igrami. Igra je takoj stekla. Pri dogovarjanju je prišlo do prepirov, saj je želelo biti več otrok “glavnih”. Bili so glasni, saj so vztrajali pri svojem in se niso uspeli pogajati. Nekateri so bili užaljeni in so se umaknili. Pri igri so mlajši posnemali starejše. Večino otrok je bilo aktivnih, nekateri so kazali znake dolgočasja. Nekateri so si naredili poligon iz stolov.

Vrtec brez igrač, 3.dan
Po zajtrku smo se zbrali na Jutranjem krogu. Sledile so vaje za pozornost in koordinacijo čez lastno sredino telesa za razvijanje obeh možganskih polovic. Ko smo končali z vajami sem otrokom povedala 3 uganke pri katerih so morali razmišljati. Njihovi odgovori niso bili napačni- bili so možni, a mi smo iskali določenega (primer: Kaj lahko najdemo na dnu morja in na vrhu neba?). Zelo so se zabavali. Sledila je igra Pantomima.

Danes je bilo v igralnici manj hrupa, med seboj so se lažje dogovarjali in tudi sami na sestanku povedali, da je vsak dan bolje. Nekateri so imeli konflikte zaradi blazin. Prišlo je do užaljenosti. Na sestanku smo se pogovorili o vseh težavah, ki so nastale in o drugih boljših rešitvah.
Vrtec brez igrač, 4.dan
Po zajtrku smo imeli Jutranji krog, kjer smo urili pozornost in koordinacijo. Sledile so tri miselne uganke. Potem se je začela igra brez igrač. Bilo je bolj hrupno, ker so se otroci kregali za blazinice. Deklica je bila vesela, ker sta jo dva fanta sprejela v igro.
Igre: kužki, družina, hiša, šotor. Nekateri so se dolgočasili, in pokazalo se je , kdo je glavni-kdo prevzema vodenje igre. Konflikte rešujejo z vpitjem. Na sestanku so ugotovili, da je bilo še boljše kot včeraj.

Vrtec brez igrač, 4.dan
Po zajtrku smo imeli Jutranji krog, kjer smo urili pozornost in koordinacijo. Sledile so tri miselne uganke. Potem se je začela igra brez igrač. Bilo je bolj hrupno, ker so se otroci kregali za blazinice. Deklica je bila vesela, ker sta jo dva fanta sprejela v igro.
Igre: kužki, družina, hiša, šotor. Nekateri so se dolgočasili, in pokazalo se je , kdo je glavni-kdo prevzema vodenje igre. Konflikte rešujejo z vpitjem. Na sestanku so ugotovili, da je bilo še boljše kot včeraj.

Vrtec brez igrač, 5.dan
Danes smo igrali igro Pokaži. Otroci so kazali dele telesa. Sledila je igra brez igrač: šotori, avtodom, postelja na stolih, plaža, morje, ujetniki, morska deklica, super junaki, družina, dostava kužko pizze … Domišljija res ne pozna meja! Na sestanku so ugotovili, da ji hrup moti, en deček je rekel, da je bilo odlično.

Najina opažanja:
– nekateri so se vedno v vlogi opazovalca,
– veliko je manipuliranja s stoli in blazinicami,
– dodali sva še ležalnike in odeje, kar jih je spodbudilo v nove oblike igre,
– manj je bilo prepiranja za stvari, več je bilo dogovarjanja.

Vrtec brez igrač, 6.dan
Danes smo imeli telovadbo s stoli (tekanje, plazenje, prestopanje … ).

Sledila je igra brez igrač. Opažanja: vsak se na svoj način postavlja zase, kraja blazinic je najbolj priljubljena dejavnost. Veliko je manipuliranja s stoli in mizami. Zunaj smo se igrali na koreninah in iskali kepice snega. Juhuhu …

Vrtec brez igrač, 7.dan
Ko so otroci vstopili v igralnico, so takoj začeli z igro in postavljanjem stolov in miz. Ko so si uredili “po svoje”, so začeli z igro. Zopet so se vživljali v različne vloge (živali, družina, potovanje z avtodomom … ). Največje veselje je “kraja” blazinic in prerekanje. Veliko je dogovarjanja, sodelovanja in POSTAVLJANJA zase! Tudi na neprimeren način. Nek deček je jasno povedal, da mu ta igra ni všeč in da se je ne bo več igral. Njihovi obrazi so bili nasmejani. Otrokom sem vse dni nastavila čas igre in vedno so prosili za podaljšek. Zgodilo se je , da so se nekateri otroci dolgočasili, a le za kratek čas. Včasih so potrebovali samo en majhen namig in problem so problem sami rešili.
Po končani igri na “sestanku” smo iskali boljše rešitve, konflikte smo tudi zaigrali in iskali boljše možnosti poteka dogodkov. Vsak dan smo odhajali ven na “naš ovinek” na poti na grad in se tam igrali na koreninah z dračjem in naravnim materialom.

Vrtec brez igrač, 8.dan
Bila sem odsotna.

Vrtec brez igrač, 9.dan
Po zajtrku smo se zbrali na jutranjem krogu in se pogovorili o včerajšnjem dogodku na igrišču. Dva otroka sta zavzemala svoje stališče in ga branila. Ugotovili smo, da je bila včerajšnja igra NEPRIMERNA, saj je nekdo povzročil bolečino drugemu, to pa je nedopustno. Ugotovili smo, da nikakor ne smemo nekoga nadlegovati, sploh pa, ko ta jasno pove, da se ne želi več igrati. TAKO SE UČIMO! Zopet je delovala njihova domišljija in igro so si želeli podaljšati, tako da nam je zmanjkalo časa za obisk korenin. Smo pa se igrali na igrišču igro OKAMENELI.
Danes smo zopet dodali ležalnike in še več odej. Ležalnike so začeli postavljati pokončno in si naredili tobogan. Potrebno je bilo stopiti na mizo, da si se lahko spustil. Postavili smo pravilo, da je lahko na mizi samo en otrok. Na jutranjem krogu smo delali vaje za pozornost in takoj pričeli z igro, saj je zadnji dan Vrtca brez igrač. Opažanja: prisotnih je bilo manj otrok, zato je bilo bolj mirno. Naredili so si dva tobogana in se spuščali po ležalnikih. Ena skupina otrok se je šla divje mačke. En deček se je sam postavil za vodjo. Ker mu je uspelo, je bil zelo zadovoljen. Vodja igre je sprejemal otroke v igro. To nekaterim ni bilo všeč. Igro smo zopet podaljšali. Otroke sva povabili na sestanek, kjer so ugotavljali, kako so se igrali. Večina otrok je rekla, da jim je bolj všeč, da ni igrač. Nekateri pa do bili veseli, ko so videli, da znova pripravljava kotičke.

KAJ smo se naučili? (razmišljanja otrok)

– veliko več iger smo si izmišljali,
– naučili smo se lepo igrati,
– naučili smo se reševati probleme,
– da se moramo POSTAVITI ZASE! (povedati drugemu, kaj nas moti in kako se ob tem počutimo in kdaj se je pametno umakniti).
– veliko smo se dogovarjali, kregali …

Ja, težko je zavzemati svoje stališče v skupini, kjer nas je veliko. A se učimo! Z majhnimi koraki, s poslušanjem drug drugega otroke učimo empatije, ki nam v življenju pomaga k boljšim odnosom.

Hvala, ker nas podpirate!

Ptički, čiv, čiv
Marec, 2021

Dostopnost